Jag börjar på en juridisk översiktskurs (a.k.a. jöken) den 6e november. Jag längtar nästan lika mycket som till då engelskakursen i januari börjar. Juridik är rätt intressant och det är bra med lite grundlig allmänbildning oavsett vilket yrke man sen hamnar i.
Min ändring i "karriären" fick mig att göra ett yrkestest på internet. Har gjort väldigt många förr, men då har det varit så övertydliga frågor. Nu var dem lite klurigare, fast de kändes bra. Som att det kunde ge något vettigt resultat. Men så blev det såhär:

Av dina svar att döma är du konstnärlig och företagsam. Nedan följer en lista på olika yrken där du har goda möjligheter att utnyttja de nämnda egenskaperna.

Mannekäng
Reklamchef
Fotomodell
Skulptör
Dansare
Florist
Skådespelsförfattare
Copywriter
Modedesigner
Kritiker
Författare
Aktör / aktris
Koreograf
Inredningsplanerare
Illustratör
Musiklärare
Fotograf

Klart som fan att jag är intresserad av det ovanstående. Men vad hjälper det? Det går knappt att överleva inom något av de nämna yrkena. Jag vill kunna överleva. Skrattade lite när jag såg att kritiker stod med i listan. Helt klockren. Yrkena ovan berättar nog om hela min personlighet, helt otroligt xD

Iförrgår handlade jag lite nya kläder förresten. En jättehärlig lila kofta (loose fit), en gråbrun v-ringad tröja (lagom oversize) och ett jättehärligt naturfärgat (ganska vitt) linne i organisk bomull (också lite oversize). Bilder på det har jag tagit, fast de ligger än så länge kvar i min digitalkamera :P

Snart är det fest, husfest närmare bestämt. Min korridor ska ha fängelse som tema och jag ska vara en av vakterna xD Vi har några fångar i oranga ouveraller med (ouverall = nollningsoverall och teknisk fysikarnas färg är orange liksom fångar i amerikanska fängelse ^^). Det ska bli riktigt skoj. Nu måste jag ta mig en snabb powernap så jag kan vara med och dekorera fönster med tejp (galler). Wouho. Ni får titta på Idol åt mig förresten för det kommer jag ju att missa >< Ha en underbar helg! /loui
>> Isadora

Svar, peacehalsband: Finns ett kvar, svårt att förklara.. ligger lite avsides mitt emot PUB på Drottninggatan! Lycka till

2007-10-29, 11:38:23 - URL: http://hessingen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: