Bra att blogg.se inte gillar då man ändrar om bland sina kategorier. Nu känns det som att de tidigare ligger lite huller om buller gällande när de faktiskt skrevs, iaf de nyaste.


Jag fick hem min MacBook i onsdags förresten; på självaste valborg. 9 dagar före beräknad ankomst! Snacka om positiv överraskning. Med tanke på att jag ville sitta och pilla med den blev det lite stressigt när mina vänner dök upp och det blev dags att dra ut för att fira Valborg i Lunds stadspark. Våren har gett marken sina tassavtryck. Under Valborg var det till och med sommar. Festivalkänslor. Fullproppat med folk. En stor vinare i handen och promenera omkring i stadsparken och hälsa på folk. Stekande sol. Engångsgrill och allt som hör det till. Bajamajor och livesändningsradio. Skum i fontänen och nakenbadare. Italienare, fransmän och från många andra länder. Liftade med en indian för tre pussar, hah. Go Hanna, go! Felle vägrade. Black&White. Mattis, "stackarn". Dansdansdans. Genom hela stan och till magasinet med Felle och Erik. Grilla lite till. Perfekt kött. Mmm. Sen började det bli kallt. Tillbaka mot nationen där jag bor. Då var klockan knappt kväll, lite efter 21.30 bara. Vart tog Felle vägen? Ett telefonsamtal och jag försvann jag med. Bort från min nation för ett tag. Mot Lunds nation och golvet som ville sluka mina skor. En svart ros som strax därpå inte hade några blad kvar, hah. Ut igen fast mot Ulrikedal denna gång (eller var det Studentlyckan?). Förvirrande många likadana byggnader. Dansdansdans. Håkan Hellström för en sekund. Mycket trevligt folk. Strax därpå var det kebab som gällde. En stor och en liten. Åter mot min nation. Vi tar en taxi! Naeje, det är inte så långt kvar. Oj, hej Hanna vid min dator med webcam på. Snäll var jag. Kunde tyvärr inte bjuda på något annat än en fåtölj. Sängen var upptagen. Inte mycket sömn. Jag vet vem som bor ovanför mig nu och håller på att tappa en massa saker i golvet konstant. Frågan är vad tusan jag ska göra åt saken. Btw. det är jag som bär vita wayfarer look-alikes.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: