Jag har haft en hemsk förmiddag. Dagen började med att mamma ringde och sa att skånekortet (ett kort som gör att man får åka all kollektivtrafik inom hela skåne hur mycket man vill) som jag lånat dagen innan inte låg i sitt fodral. Jag hade stoppat ner fodralet med kortet i mammas plånbok i det fack hon sagt att hon ville ha det. Jag förstod ingenting. Vart hade kortet tagit vägen? Sedan blev jag osäker på mig själv; var kortet verkligen i fodralet då jag stoppade ner det i hennes plånbok? Till saken hör att det där förbannade kortet kostar 1 500 kr i månaden eftersom hon har dessutom har förstaklass, inget jag vad sugen på att betala för ett nytt.
Så hela förmiddagen har jag spenderat på att vända ut och in på min väska, byxorna, jackan och till och med min tygkasse med skolgrejerna. Flera gånger om utan att det gjorde någon som helst nytta. Jag kunde inte hitta kortet någonstans.

Sedan ringde jag min mamma nu vid 12-tiden för att tala om att jag inte kan hitta kortet, och för att kontrollera med henne att hon är säker på att hon inte tappat det på tåget (jag hade lagt märke till att fodralet var trasig i ena änden så kortet kunde ha trillat ut). Jag sa även att jag borde märkt om kortet inte var i då jag stoppade det i hennes plånbok, fodralet är inte så kraftigt. Då hittade hon kortet bakom ett kvitto i fodralet. Helt sanslöst att hon inte känt det i det lilla, tunna fodralet. Jag hade ju gått och oroat mig hela förmiddagen att jag skulle behöva betala 1 500 kr för ett nytt som sagt. Phew. Skönt att det hittades.

Solen skiner och himlen är blå. Vindstilla hoppas jag också på.
Jag ska ut en sväng och fotografera. Kanske jag lär mig min kamera nåt mera.
Sekvensen till projektet för kursen måste bli klar. Deadlinen är om några få dar.
Alltså får skissblock och penna inte heller stanna hemma.

Hoppas ni får en fräck torsdag! (:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: