Att titta på sport är ingenting för mig; jag lever mig in i det för mycket. Jag hade en uppesittarkväll (natt) för att se klart på JVM i ishockey där Sverige mötte Kanada. Jag kan tänka mig att jag svor en hel del på domarna, men vad hjälper det egentligen, hah? Dock tycker jag inte det är fair play att köra över Sveriges målvakt utan att bli utvisad, och att istället en svensk åkare blev det! Helt skumma domarbeslut om och om igen genom hela matchen. Visst, Sverige spelade inte så bra som de kunnat, men hur lätt är det att behålla sin spirit när kanadensarna buar för fulla muggar där uppe från läktarna, och domarna som sagt tydligt är emot en p.g.a. feghet att bli illa omtyckta av kanadensarna (som i stort sett styr över det mesta som har med ishockey att göra).

Se här vad SVD skriver:
"Fyra gånger blev Brynäsmålvakten Jacob Markström ordentligt överkörd av kanadensiska spelare; domarna agerade bara en gång.

Backen Victor Hedman, som reagerade på den första överkörningen och gav den värste syndaren Angelo Esposito några välförtjänta smällar, var upprörd:

– Före turneringen snackade alla om att målvakten var helig; körde man på honom skulle det bli två minuter direkt. Jag undrar vilken regelbok de här domarna dömer efter, sade Hedman till SVT.

Hedman, från Modo, blev sedan själv nedslagen av en klubba upp i ansiktet. Evander Kane kom undan utan utvisning.

Det blev naturligtvis en dubbel smäll för svenskarna, både i målprotokollet och i psyket, när just Angelo Esposito fick göra det kanadensiska 2-0-målet bara en minut efter att han kört över Markström med en bentackling som i vilket annat land som helst skulle ha medfört utvisning och kanske ett par matchers avstängning."

Jisses, nej, att titta på sport är som sagt inget för mig. Nu blir det dusch, sen frukost, och sen en sväng till havet med tjocka vinterkläder på! Hur spenderar ni er tisdag, och tillika trettondag?

>> hananh & amanda

bra blogg fortsätt gärna kolla in våran blogg också!

:D

2009-01-08, 16:12:27 - URL: http://usagainsttheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: