Idag var jag en vända hemma i Lund, dels för att kolla posten och dels för att ladda över lite serier från PC'n. Jag hade på mig ett par skor kräver att jag sitter ner för att få på mig dem så när jag skulle tillbaka till Malmö fick jag sätta mig ute vid korridorens matbord. När jag sedan står i princip utanför lägenheten inser jag att nycklarna inte ligger i väskan. Först förstår jag ingenting, sedan blir jag rädd att jag tappat dem, men till sist inser jag att jag la dem på koridorens matbord när jag tog på mig skorna. Jag fick tag på min bror som helt fantastiskt nog bor i samma korridor som jag. Han hittade nycklarna på bordet och tog dem i sitt förvar. Imorgon beger jag mig till hans jobb för att hämta upp dem. Men hur lyckas man glömma nycklarna sådär? Hah. Skorna snodde nog allt mitt fokus.

Jag hade nämligen själv inte bara kunnat åka tillbaka och hämta upp dem eftersom dörren till korridoren har ett magnetlås som kräver en viss nyckel och livet i korridoren är näst intill obefintligt om sommaren (ingen där att släppa in mig).

Slutet gott, allting gott!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: