Bra låt och en muy bra musikvideo som definitivt tål att tittas på om ni inte redan sett den! :)

Tentamen i Analys 1 (matematik).
Gårdagen var hemsk
. Alldeles för lite sömn. Upp 3h innan tentan skulle börja. Ta ett tåg som skulle gå 2h innan tentan skulle börja p.g.a. eventuella förseningar (23 min så hade gott om tid sen ändå). Tentan kändes himla bra (yaaay!) men hemfärden till Malmö förstörde min glädje.

Strax innan tåget kom till Lund fick jag sms av en vän som tagit ett tåg tidigare och suttit strax utanför Malmö i 45 min. När mitt tåg nådde fram till Lunds station sa kvinnan i högtalarna att det nästan var vettigast att gå av tåget och ta buss istället för det var 7 stycken tåg framför oss som skulle komma in på Malmö station så vi skulle få stå och vänta ett bra tag. Då ringde jag min bror som fick kolla busstider och varifrån de gick (jag har ingen fancy mobil trots att jag är tekniknörd). Inga bra bussar - nästa skulle gå om 40-50 min. Gick in på Panduro och värmde mig samt ajade över mina händer som fick bära tunga väskor med en massa skolböcker i. Väl på busshållplatsen var det kanske 20-30 pers som stod och väntade, och fler kom allt eftersom. Folk trängde sig. De som kom sist hamnde på nåt sätt först.. och bussen stannade långt bak från hållplatsskylten där jag stod. Efter att jag lyckats komm på bussen sa busschauffören att bussen var full. Inga fler fick gå på. Det var många kvar som väntade. Bussen var inte galet fullproppad vid detta tillfället men vid nästa hållplats tog han ju givetvis på fler så det blev helt packat! Dessutom fick jag stå upp hela vägen till Malmö och bussen körde genom alla små skitställen så det tog kanske 1h att komma fram.

När jag väl kom hem kan jag säga att jag var gråtfärdig. Jag var helt slut både psykiskt (efter jobbiga tentaveckan), fysiskt (att ha burit de tunga väskorna + ha fått stå upp hela vägen), trött (sovit alldeles för lite under en veckas tid) och galet hungrig (tentanervositeten gjorde att jag inte kunnat äta något tidigare).

Hursomhaver, nu ska jag ut en sväng på stan och njuta av att mitt jullov har börjat!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: