Det är knepigt det här med att tentaplugga. Stundtals känns det riktigt bra, som att informationen faktiskt har fastnat i skallen. Medan andra stunder då det nästan uppkommer en panik för att det är så mycket mer som ska in. Nya saker dyker upp. Bilder, definitioner, olika skikt och kombinationer. Hur mycket tid ska spenderas på teoridelen för att sedan övergå till räknedelen? Det är många uppgifter och det är svårt att planera när uppgifterna inte har kikats på. Det tar lång tid att räkna den här typen av uppgifter, och det är 5 stycken frågor på den delen. Men kommer det mycket grejer som ska ritas och markeras ut vad som är vad på teoridelen så tar det också tid, och där är det 11 uppgifter. Allt på den knappa tiden fem timmar! En tid som ibland kan påminna om en evighet. Det är lustigt att det går så fort när man sitter där i tentasalen. Panik, stress. Jag längtar tills det är över. Jag saknar att få ge utlopp för min kreativa ådra. Fast då måste jag plugga massor inför nästa tenta som kommer några dagar senare. Den har inte fått så mycket uppmärksamhet än, tyvärr. Det går inte att hålla två ämnen i huvudet samtidigt. Inte när de är så här maffiga.

Sedan ska det trixas julklappar och hela fadderullan också.

Och min allra bästa vän sen så långt jag kan minnas ska om en månad börja studera i andra ändan av Sverige. Det är alldeles för långt iväg, men jag är glad för hennes skull.. att hon kom in på en utbildning hon vill gå. Både bra och dåligt. Både glatt och sorgligt.

Andas och fokusera.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: