Jag var hemma i Malmö förra helgen och det var väl inte den bästa helgen om man säger så. Internet ville inte komma igång på min PC trots att den kunde ansluta till nätverket. Försökte få det att funka längelänge. På lördagen vid lunchtid blev min mac knas. Den kunde inte starta sig. Fastnade vid laddningen och stod och loopade och hade sig, tills en förbudsskylt dök upp. Känns stabilt va?  Ofta båda sina datorer havererar samma helg? Mitt psyke brast där. Tänkte på alla filer, bilder, skolarbeten, hemsidor, minnen som jag hade på macen. Tänk om jag inte skulle komma åt dem igen? Satt med den hela resten av lördagen och söndagen. Kände mig lagom glad över lägenheten också (det vill säga inte, jag tror inte den passar mig alls faktiskt). Ska jag säga upp den så är det lika bra att göra det nu innan månadsskiftet för annars får jag betala ytterligare en månad (3 månaders uppsägningstid). + en jobbigt miljörapport som snart ska lämnas in som ligger gnager ovanpå allt. Ingen snäll start på detta skolår =P Så ja, det är mycket just nu.

En bra sak i det hela är att jag på nåt magiskt sätt till slut kom in i macens safe mode och nu ska försöka spara över till min externa hårddisk, puh!

Längtar till allt lugnar sig lite. Jag saknar att pyssla, trixa och fixa! Jag har ju lera, akrylfärg, fina tecknarpennor, stickor, nål och tråd. Och lite till... Tiden räcker inte!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: