Idag känns det som att jag fyndat en massa. På väg mot Erikshjälpen (där det skulle letas efter fina, vita, lagom slitna byråer) tittade vi in på en skivbutik. Längst inne fanns en härlig skattgömma bestående av lp-skivor i mängder! Det stod några lådor på golvet med lp-skivor som endast kostade 10 resp 20 kronor stycket! AAAH! Jag och Sinem kollade nog genom varenda en (akta mjölksyra i benen av att huka sig ner så länge, hah). Två köp gjorde jag där, Cats och West End Story. Musikaler är mys. Riktigt fina fodral hade de också. Upp på väggen ska de, yey!

Musikalen Cats LP.Musikalen West Side Story LP.

Efter Erikshjälpen, där Emelie förälskade sig i en byrå, blev det ett pitstop på DinSko. Där bestod alla skor av plast, som vanligt. Inget köp alltså. Usch för kassa skor. Absolut inte värt de "billiga" priserna de har där. Bara så ni inte lurar er själva och dödar era fötter. Särskilt när det är varmt så behöver man riktigt bra skor då fötterna tar mycket stryk (förvisso även när det är kallt, aja).

Härliga Apartment hade utförsäljning med 40% rabatt eftersom de ska flytta in hos Pavement. Me likey. Jag fann ett par underbara svarta, tighta jeans med dragkedja nere vid anklarna för under 300 spänn! Som jag har letat efter ett par bra med dragkedja där nere alltså. Definitivt ett kap. 

Ikväll lagades det gulaschsoppa. Jäkligt god blev den och billigt var det också! Extraportioner åkte in i frysen. Därefter spelades The Curse of Monkey Island ut. Känns lite trist att det är avklarat nu eftersom det är ett riktigt härligt spel. Anyways, nu har vi börjat på Grim Fandango och det verkar minst sagt kunna vara jättelänge så knepigt som det är.

Jag har förälskat mig i armbanden från Marc Jacobs som jag skrivit lite om innan så snart äger jag tre stycken, hah. Får se om jag väljer att behålla alla eller om jag försöker sälja något.

Dags att läsa genom de sidorna som ska gås genom på morgondagens History and Culture-föreläsning och sedan sova. God natt! /Louise
>> Nadja

Det verkar som att du har fynadat! Visst är det snyggt med gammla LP fodral, sjl så har jag ställt upp The Six Pistols och The Clash på min bokhylla:)

2008-05-22, 14:00:19 - URL: http://thencloset.blogg.se/
>> Amra

folk förstår verkligeninte hur bra LP skivor kan vara utan har all sin musik på datan istället!

2008-05-22, 19:58:39 - URL: http://amrasfinablogg.blogg.se/
>> Louise

Amra: Har du lyssnat på en gammal LP-skiva någon gång? Känslan är helt annorlunda och dessutom går de ju att hänga upp på väggen eller hängande i följd från taket, vilket känns ganska omöjligt om man bara har små filer på datorn ;P

2008-05-22, 20:53:39 - URL: http://losan.blogg.se/
>> Anna

Lp-skivor på väggen är ju grymt, snygg konst!

O kan du fortfarande ha den där sparkdräkten tycker jag du ska leta fram den:)

2008-05-22, 22:16:15 - URL: http://annaoting.blogg.se/
>> Solli

svar: nej, jag vet! Bad Mcdreamy, bad!

spännande att se vad som händer nästa vecka :o)

Gonatt!

2008-05-23, 01:34:13 - URL: http://sollis.blogg.se/
>> Amra

svar: jo jag håller absolut med, det är mycket bättre än filer på datorn! synd bara att fok kastar bort allting enbart för att det inte är nytt eller modernt... sen är ju en LP tusen gånger billigare än en svindyr cd skiva från affären som inte låter något vidare!

2008-05-23, 10:32:30 - URL: http://amrasfinablogg.blogg.se/
>> Amra

Svar: jag tror du läste fel på min första kommentar litegrann =) jag skrev ju att folk inte förstår hur bra LP skivor är utan har all sin musik på datan istället =)

2008-05-23, 16:59:57 - URL: http://amrasfinablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: