Mitt rum är en enda stor röra. Jag har bara en liten bokhylla som jag ska få plats med alla mina grejer i, ungefär. All kurslitteratur tar sin plats, och dessutom vill jag inte att bokhyllan ska se rörig ut. En ond cirkel. Modetidningar kommer att få slängas. En vacker dag ska jag även ta tag i min garderob; där finns massvis med saker som behövs rensas ut. En del av plaggen lär säkerligen komma upp på auktion.

Att jag har städdag idag beror på att det är skönt för ens inre att komma hem till ett rum med ordning och reda. Har man grejer överallt blir det ännu mer kaos inuti kroppen, och det vill jag inte; jag vill kunna pusta ut när jag kommer hem.

En annan anledning är att vi har husfest på fredag, och då måste man vara redo för oväntat besök. Igår bestämde vi vilket tema vi ska köra på i år, midsommar. Hur härligt är inte det att få ha det lite somrigt såhär års? Jag ser då fram emot det.  Blommor i håret (och lite överallt i korridoren), midsommarstång etc. Vi ska ha hand om efterrätten och vad passar bättre till temat än en gräddig jordgubbstårta? Mums. Som sagt, jag ser fram emot fredag.

Suck, åter tillbaka till ständandet nu. Ha det fint!
>> Jonna

tack så jättemycket. din var inte så dum den heller ;)

2008-10-29, 15:51:51 - URL: http://jompan.webblogg.se/
>> Sofie

oj! fast det är lyllos henne, cameron är snygg!

2008-10-29, 16:30:06 - URL: http://sofiehw.blogg.se/
>> Lisa

Sv: tack så mycket :)

2008-10-29, 18:15:07 - URL: http://llisabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: