När man kvällen före sin speciella födelsedag insjuknar med feber och hela kroppen ömmar. Då är man allt bra ömklig. Jag hade tagit ledigt, kompat ut hela dagen, just för att den skulle vara speciell så jag skulle minsann unna mig det. Det blev inte så mycket med det. Hela helgen har bestått i att ta det lugnt. Att kurera. Oj, vad jag är trött på det nu. Så rastlös man kan bli. Det finns så mycket jag vill göra. Så mycket jag hade velat göra. Sinnet är med, men kroppen orkar ingenting. Jag orkade mig ut på en liten promenad innan idag medan solen sken. En fotorunda med systemkameran. Det tyckte inte kroppen om så nu ikväll har jag snudd på feber igen.Men jag har minsann hört influensahistorier om folk som varit sjuka i hög feber i veckor och verkligen inte kunnat lämna sin säng under hela denna tid nästan. Så det kunde ju vara värre (man ska avsluta med en positiv ton, hah).
 
Jag blev förresten lagomt nostalgisk när jag gick in här, på good ol' blogg ESSE. I över 10 år har jag haft denna blogg. Dessförrinnan hade jag många andra sorters hemsideprojekt, inte i bloggform, utan mer grafiskt inriktade. Pixelgrafik. Jag programmerade även en del, lekte med system för medlemssidor, forum och communitys à la Lunarstorm. Jag ska ta och se om jag hittar något gammalt trevligt jag skapat nästa gång jag är hemma hos föräldrarna. Det vore kul om grafiken fanns sparad någonstans på någon icke-kraschad hårddisk. Oh, är det någon här som är tillräckligt gammal för att minnas MAILTIDNINGAR!? Hur kul var inte det!? :D
 
Nåja, nu får jag hejda mig innan memory lane-promenaden blir alldeles för lång. Det kommer dock att komma inlägg om vad jag gjort de senaste åren, för att på något sätt knyta ihop det tidsglapp som uppstått här. Men jag är utexaminerad civilingenjör och ute i arbetslivet nu. IT-branschen har på olika sätt länge varit min hobby och om vardagarna nu är jag verksam inom byggindustrin. Jag menar, varför nöja sig med den ena mansdominerade branschen när man kan verka inom två?
 
Nu ska jag hänga med näsdukarna igen.
Ta hand om er! /Lo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: