Jag har redan bott två veckor för mig själv i Lund nu. Otroligt vad tiden gått fort. Jag har haft fullt upp hela tiden. Första veckan bestod av nollningsaktiviteter, dag som natt, och i måndags började skolan på riktigt. Vilken chock jag fick mig under den första föreläsningen. Trodde jag skulle bryta ihop. Blev totalt avskräckt. En massa funderingar om att hoppa av och flytta hem igen gjorde att jag blev helt förvirrad och kände mig ensam. Sedan har jag kommit in mer och mer i det efter var dag som gått. Jag har vant mig vid att plugga nästan 24/7 och jag ligger faktiskt lite före i matten! Jag har hittat två bra vänner i min faddergrupp och vi är ett gäng som brukar plugga ihop. Det är så skönt att slippa vara omringad av främlingar hela tiden.
Denna helgen är jag hemma på besök. Det känns helt konstigt att komma hem och se att man är helt borttagen från hemmet nästan. Det som brukade vara mitt rum ser helt annorlunda ut. En gäst i sitt eget hem. Hemskt.

Som sagt, tiden har gått så fort. Jag har bara hunnit vara i stan en endaste gång, och det var en stressig gång (skulle tillbaka till skolan om 1-2 timmar för pluggstund). Hittade inget intressant att köpa då heller. Okej, det är hemskt att vara student med tanke på pengarna. Måste tänka på allt man köper. Ordna upp en budget. Hmm... men jag måste hitta några nya kläder till den enorma Novischfesten som är den 21 september har jag för mig. 500 förköpsbiljetter för sittningen och sen 700 eftersläppsbiljetter. Det blir mycket folk på den festen alltså. Någon som har något bra tips på var man kan finna en underbar klänning för budgetpris? :)
>> Joanna

Gud vad häftigt att plugga i Lund, du kommer säkert va med om asmycket!

2007-09-02, 10:22:44 - URL: http://joaanna.blogg.se
>> karin

det blir nog super tillslut! liten överväldigad bara ;)

2007-09-02, 16:23:44 - URL: http://khurre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: