Det kraftigaste i Sverige på över 100 år. 4,7 på richterskalan. Jag vaknade runt 06:20 av att sängen skakade. Först trodde jag att det var katten som börjat leka, men inte såg jag en skymt av honom, och sedan hördes det även utanför mitt rum, i resten av lägenheten. Då trodde jag istället att det var byggarbetarna som börjar ovanligt tidigt. Sen slutade det, och jag ryckte på axlarna, tänkte inte så mycket mer på det, och somnade om. När jag sedan gick upp några timmar senare var det det första min pappa nämnde, "märkte du jordbävningen?". Den tanken hade inte ens slagit mig. Det är ju inget som händer här, inte alls. Men nu måste jag säga att det är lite häftigt att ha varit med om det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: