Första tentan är avklarad och förhoppningsvis även KLARAD(!). Husbyggnadsteknik. Den var svår, svårare än de två extentorna min lärare lagt ut på hemsidan. Vi skulle räkna på hur med utfackningsvägg av plåt med ventilerad luftspalt som dock innehöll läkt som bar plåten. Skulle man då räkna med det träet också eller bortse från det? Vem vet. Det är inte lätt när vi inte räknat på den sortens hus utan nästan bara tegelfasadshus. Tegelfasadhus är bra, de är enkla att räkna på, hah. Istället för 11 uppgifter på teoridelen som det brukar så hade vi 16(!) stycken. Varje uppgift brukade ge 3 poäng men nu gav vissa alltså bara 1 poäng. Nedrans, de jag kunde bäst ju :b Håll tummarna för mig att jag klarade den så jag får ett trevligt jullov! :D

Pang på nästa tenta direkt. Nu har jag rena rama deriveringskalaset här hemma. Nej, på tentan kommer inte enkla små deriveringsuppgiter (vad är det, matte C?) utan helt sjuka grejer som dessutom bara är delmoment i att lösa uppgifterna. Men matte är skoj, tycker jag, så länge man fattar vad man sysslar med :}



P.S. Förlåt att det inte blivit trevliga bilder som livar upp det mer här i bloggen på sista tiden, men jag antar att ni inte vill se bilder på mig med ansiktet ner i kurslitteratur hela tiden ;b
>> emmi

svar: ja en underbar kalender tycker jag ;D

2010-12-15, 18:14:06 - URL: http://fashiontwisted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: