Upp vid samma vanliga tid idag, 05:40. Kändes väldigt dumt att behöva gå till stationen när det nästan var 2,5h tills vi skulle börja. Men pendling och kollektivtrafik är skit. Idag har jag varit på studiebesök ute vid Väla (rättare sagt hos Skanska). Den smurfblåa hjälmen och lilla reflexvästen (M/L my ass! kände mig som ett dagisbarn på vift) åkte på igen. Det var pisskallt när vi gick omkring ute och spanade rakt in i nya delen av Väla. Lite fräckt ändå med en sådan genomskärningsvy som vi fick se, alla våningar, som om man kapat av det mitt på. På deras kontor när projektchefen skulle svara på våra frågor stod det kaffe mitt på bordet, men vi bjöds inte på någon. Snopet. Det hade suttit fint i kylan.

Efter att studiebesöket var avprickat på schemat skulle vi försöka hinna med lunch på IKEA. En föreläsning tillbaka på skolan skulle börja kl 12:00 och när vi slutade var klockan runt halv elva. Matbrickorna klara med glas, servetter och bestick fick vi klargjort för oss att maten inte började förrän kl 11:00. Vi drygade oss och sedan fick maten slängas i snabbt då bussen en bit därifrån gick vid 11:30 och sen stress till skolan för att hinna (nästan) i tid.

Nu är jag hemma i Malmö igen. Försöker ta tag i matten som jag snart har tenta i, men det går sisådär. Svårast är det väl eftersom jag tycker att jag kan allt (men alltid är det väl nåt som inte sitter). Dessutom har det avstannade bygget utanför (som varit avstannat i säkert 6 mån nu, gigantisk grop i marken som gör det svårt för bilar att komma förbi) kommit igång igen. Fullt bankande. Dum timing att starta mitt i tentaveckan. Och jag som redan har huvudvärk.

Naeeej. I med mer kaffe så lyckas jag plugga lite mer!
Får belöna mig själv ikväll med att pyssla med designer och grafik :) Alltid skoj att sitta och rita små pixelgrejer ^^ Minifoods etc. Får välan ta och uppdatera bloggens design med snart. Jag har förresten märkt att det är ganska stor färgskillnad på hur det ser ut på PC och Mac (den är snyggare med Mac) :P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: