Ikväll hade Make Up Store Pure klubbkväll (= 20 % rabatt på rubb och stubb) här i Malmö och jag är inte den som är den. Kom hem typ 18.05 från skolan och tänkte att ett års gratis medlemskap vore trevligt (kostar annars 100 kr att skaffa). Köpte inga dåliga grejer "bara därför att", utan sådant jag funderat på ett tag och som kommer att hålla läänge, lääänge! =) Tradigt bara att jag missade hela klubbgrejen. Folket hade försvunnit när jag kom, vilket förvisso innebar att jag kunde få mer personlig hjälp, samtidigt som jag har en känsla av att de hade haft en tävling som jag missat =(

Anywhooo, mina inköp:

cake eyeliner, black. bildkälla: makeupstore




angled eyeliner brush (#113). bildkälla: beautyfreaks


Jag kunde inte hålla fingrarna i styr utan testade så klart det direkt när jag kom hem. Fantastiska grejer! Jag har tidigare inte testat eyeliner i kakform utan kört på flytande eyeliner, kajal eller svart ögonskugga. Men vilken skillnad det blir! Och den vinklade penseln/borsten är underbar! Jag var först rädd att den skulle vara sådär sladdrig och svårkontrollerad som många är som medföljer flytande eyeliners, men med denna blir precisionen verkligen busenkel. Jag stod och valde lite mellan den vanliga och denna vinklade och upptäckte att den vanliga, raka är lite kraftigare och längre i själva stråna.. alltså slutade det med att jag valde denna för att få bättre precision =) Dessutom gör vinkeln att det blir smidigt att lägga i ögonbråna, yay!

Kontentan: Galet bra grejer och jag är mycket nöjd trots ett tommare bankkonto. Det ÄR skillnad på att använda en svart ögonskugga jämfört med den här lilla underbaringen.
Dagens fras: "Det är en investering!"
Dagens ros: Det trevliga butiksbiträdet (kallar man dem så även när de är makeupartister?) som fick stå ut med mig - inte bara idag - utan i fredags och lördags också, hah. Har tidigare tyckt att vissa där är lite, ja, jag vet inte.. oengagerade och bara vill sälja. Denna tjejen kändes mer som "kompis" och har samma ljusa hy som jag så det var lättare att diskutera olika sminkkombinationer =) Men ja, det är ju också ett säljknep ;)



Vågar jag avslöja att jag i helgen beställde lite smink från ett märke jag inte testat förr? 8 grejer för under 250 kr inkl. internationell frakt! Paketet innehåller bl.a. 2 glittereyeliners (ett i guld och ett smaragdgrönt). Mer än så avslöjar jag inte förrän jag fått hem paketet, mwaha =)

Men ja, nu får det bli stopp på sminkköpandet för ett tag! :E
>> Hanna

Oj, tack för tipset! Var precis på väg o beställa därifrån, men tror jag provar på Tikei istället då. :)

2011-12-05, 18:11:22 - URL: http://wiu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: