Julklänningen jag beställde är perfekt i färgen. Inte för skrikigt röd, utan i en röd nyans som passar min bleka hy. Den sitter som ett smäck, med enda nackdelen att den just sitter.. Det är ingen stretch alls i livet, så ja.. små och nätta andetag får det bli, haha. Sedan så har de råkat sy några paljetter lite halvt innanför så de kliar mot huden. Detta åtgärdas med att antingen sy om paljetterna något (dock sitter alla ihop med samma tråd så det är mer riskabelt) eller så sätter jag genomskinliga plåster på mig själv så de ej kliar :b
 
Nåväl, nu var det sminkningen jag tänkte skriva om. Jag bestämde mig för att göra en guldig sminkning till outfiten, delvis på grund av att dragkedjan i ryggen på klänningen är guldig :) Men de guldiga ögonskuggorna jag hade i mina ägor var en som var jättegammal och några som är i en stor palett (vilken jag ej tänker släpa med). I dag var jag och spanade på vad MAC Cosmetics och Make Up Store hade att erbjuda, och det slutade med att jag köpte Make Up Stores Eyedust 24 Carat för 85 kr (hade 50 kr presentkort på Åhlèns).
 
Den går (tro det eller ej!) fint ihop med min favoritögonskugga Sable från MAC Cosmetics.
 
Har tänkt mig att göra en ögonmakeup som påminner om den här av Linda Hallberg (klicka på bilden för att komma till hennes tutorial för den):
Bilderna tillhör Linda Hallberg
 
Jag har inte bestämt än om jag kör på rött läppstift eller på ett mer rosaaktigt läppglans. Känns lättare att matcha in ett rosa läppstift/-glans än att hitta rätt nyans på det röda läppstiften. Röda läppar är nog snyggare till svarta kläder så det inte blir en "intressekonflikt" ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: